PRVOJ jutarnjoj kavi posebno se veselimo. S njom počinje novi dan, s njom uživamo u miru i tišini jutra, uz nju znamo da ćemo dnevne obveze odraditi lakše, a prije prve šalice ni ne želimo sudjelovati u svakodnevnom šušuru. Mnogi svjetski proizvođači prepoznali su vrijednost kave, potražnja za kavom u stalnom je porastu te se nekad obično malo zrno s dalekih plantaža danas pretvorilo u cijelu kulturu ispijanja ovog aromatičnog napitka. Kava se konzumira u svim prilikama, ispijanje kave ne stvara razlike po društvenom ili vjerskom statusu, nacionalnosti, boji kože ili spolu i može se reći da kava povezuje ljude.
U Hrvatskoj je ovaj ritual također zastupljen na svoj način. Dok su ranije u svojim domovima pili isključivo tursku kavu, Hrvati danas ipak više pribjegavaju espresso načinu pripreme kave. Izvan svojih domova obožavaju odlaske u najdraže kafiće, gdje konobari točno znaju tko kakvu kavu pije i kako ju za koga pripremiti.
Dolazak slavnog brenda Lavazza na hrvatsko tržište
Predvodnikom kulture ispijanja espresso kave danas se smatra Italija, gdje je takav način pripreme kave i nastao. Espresso je poseban način pripreme kave pri kojem se uz pritisak fino zaobljenih zrna kave dobiva kratki koncentrirani napitak s gornjim slojem pjene koji se naziva crema, pri čemu ključnu ulogu za pripremu najboljeg espressa ima kvalitetan aparat za espresso. U Italiji caruju najpoznatiji brendovi espresso kave, a među Hrvatima je posebno cijenjena torinska Lavazza. U Hrvatskoj se pojam Lavazza sve češće veže uz ime tvrtke Lovin d.o.o. iz Zagreba u kojoj su još 2016. godine iskoristili nedostatak brenda Lavazza na hrvatskom tržištu i krenuli s distribucijom i promocijom tog brenda.
"Te 2016. godine odlučio sam sa svojom tvrtkom preuzeti zastupstvo i krenuo u distribuciju u Hrvatskoj. Interesa za Lavazzu uvijek je bilo, no počeci su ipak bili teški i grbavi. Okupio sam mali tim i ubrzo je krenulo", govori vlasnik i direktor tvrtke Lovin d.o.o. Ivan Lovinčić.
Lovinčić je započeo distribuciju nekoliko različitih okusa Lavazza espresso kave u zrnu.
"Prvobitno smo se fokusirali na office coffee systems, odnosno gratis najam aparata za espresso u uredima uz obvezu narudžbe espresso kave u određenom mjesečnom iznosu. Trebalo nam je neko vrijeme za ugovaranje prve konkretne suradnje. Ali nakon tog prvog ugovora posao se pozitivno razvijao pa smo proširili prodajni asortiman s aparatima za espresso kavu, drugim brendovima i vrstama kave te popratnim materijalom za ugostitelje", nastavlja Lovinčić.
Najnoviji hit - kava iz kontroliranog BIO uzgoja
U Lovinu se sada mogu pronaći i drugi brendovi kave poput Nescaffea, Illyja, Amigosa, Kimba kao i manjih stranih proizvođača kave i pržionica, okićenim vrijednim nagradama za svoje proizvode. Lovin u Hrvatsku dovodi i kavu iz kontroliranog BIO uzgoja te cijelu liniju BIO FAIRTRADE koju čini 100% organska kava koja se prodaje po posebnim uvjetima pravedne trgovine. To je u Hrvatskoj novitet i više o tim proizvodima iz Lovina će se tek čuti.
Osim toga, kavoljupci u Lovinu mogu birati između espresso kave u zrnu, mljevene kave, Nespresso i Dolce Gusto kompatibilnih kapsula, point kapsula, BLUE kapsula odnosno Best Lavazza Ultimate Espresso - posebni sustav pakiranja kave u kapsulama i Easy Serving Espresso (E.S.E) jastučića tj. cialdi, kapsula kave koji omogućuju pripremu najdražeg espressa na ekološko prihvatljiv način.
U Lovinovom asortimanu pronaći ćete i aparate za espresso kavu za domove ili urede za stvaranje doživljaja opuštenosti pri ispijanju kave kao iz omiljenog kafića. Tu su mali kompaktni aparati za kavu Lavazza, različitih performansi, ali i modeli poput Spinela, SGL-a ili vrhunskih aparata iz Saeco tvornice. Lovin d.o.o. nudi i cjelokupni dodatni materijal za HoReCu (šalice za kavu i ostali pribor, široki izbor sredstava za čišćenje i održavanje aparata za espresso, zanimljive pjenilice za mlijeko za izradu capuccina, ugostiteljski šećer, med, keksiće i toplu čokoladu). U Lovinu se radi i tisak paketića ugostiteljskog šećera s vlastitim logom kupca. Osim široke lepeze espresso kave i dodatnog materijala Lovin d.o.o. je zastupnik i za čajeve Dilmah sa Šri Lanke, proizvođača poznatog po autentičnosti proizvodnje te epitetu prvog etički proizvedenog čaja.
Online trgovina pokazala se prekretnicom u razvoju poslovanja Lovina
Netom prije svjetske pandemije uzrokovane virusom COVID-19 u Lovinu su sve svoje proizvode i usluge odlučili učiniti dostupnim i online te je krajem 2019. godine pokrenut webshop www.lovin.hr. Bez obzira na širenje prodaje online, u Lovinu se svakako i dalje trude održati produktivnu suradnju s kupcem, dok kupci često znaju pohvaliti ležeran i prijateljski, ali i stručni pristup Lovinovih djelatnika.
"Život se u svim segmentima sve više odvija u virtualnom svijetu i mi smo odlučili ići u korak s vremenom. Online prodaja je bila logičan nastavak našeg poslovanja i taj se korak pokazao vrlo uspješnim. Webshop smo lansirali tik prije COVID-19 krize i ispalo je da smo pogodili pravi trenutak. Imamo puno toga za ponuditi i raspon svojih usluga kontinuirano širimo. S kupcima se trudimo održavati i graditi odnose, nije floskula da nam je kupac uvijek na prvom mjestu", zaključuje Lovinčić.
Lovinov webshop konstantno se širi novim proizvodima.Tvrtka je prisutna i na Facebooku i Instagramu gdje dijeli zanimljivosti i novitete iz Lovinovog svijeta kave. Poslovnica Lovina nalazi se u Zagrebu na adresi Ulica Joze Martinovića 21, gdje se uz kupnju kave i drugih napitaka te popratnog materijala, pravi kavoljupci znaju družiti uz degustacije kave i razmjenjivati priče o trendovima kofeinskog posla, kao i zanimljiva iskustva iz ovog magičnog svijeta.