Kako spriječiti bolove u leđima nakon duge vožnje? Treba vam samo ručnik

Foto: Shutterstock

Iako su autosjedala dizajnirana da budu udobna i ergonomska, često ne pružaju dovoljno potpore pravilnom držanju. To može uzrokovati napetost, bolove u vratu i leđima ili čak dugotrajne probleme. Prema istraživanju Motorpointa, s ovim se suočava gotovo četvrtina vozača.

Ugledni osteopat Michael Fatica tvrdi da rješenje može biti jednostavno - smotani ručnik. "Ako sjedalo nema prilagodljivu lumbalnu potporu, mali ručnik između donjeg dijela leđa i naslona održat će prirodnu krivinu kralježnice i osigurati pravilno držanje", objašnjava on.

Osim ručnika, stručnjak preporučuje i osnovna podešavanja sjedala:

  • sjedalo mora biti dovoljno visoko da vidite cestu bez naprezanja,
  • naslon ne smije biti previše zavaljen,
  • bokovi i koljena trebaju biti u istoj razini.

Savjet za duge vožnje

Za one koji provode sate za volanom, Fatica ističe važnost kretanja. "Budite nemirni! Mijenjajte položaj u sjedalu ili radite pauze. Pomicanje raspoređuje pritisak na diskove u donjem dijelu leđa. Ako težina stalno opterećuje isto mjesto, tkiva stradaju i bol se pogoršava", objašnjava.

Istezanja koja olakšavaju bolove nakon vožnje

Stručnjak savjetuje da vozači nakon izlaska iz automobila redovito rade kratke vježbe istezanja:

  • Istezanje kuka - kleknite u iskorak, lagano gurajte kukove naprijed i osjetite istezanje u prednjem dijelu stražnje noge. Zadržite položaj 30 sekundi po nozi.
  • Istezanje stražnje lože - kleknite s jednom nogom ispruženom ispred sebe, nagnite se naprijed iz kukova držeći leđa ravna. Držite 30 sekundi po nozi.
  • Tehnika dekompresije na krevetu - lezite uz rub kreveta, neka vam ruke vise preko ruba, a kralježnica i noge budu opuštene. Lagano pritisnite rukama rub kreveta da istegnete kralježnicu. Ponovite nekoliko puta, postupno produljujući do pet minuta.

Ove jednostavne vježbe mogu znatno smanjiti napetost nakon vožnje i dugoročno zaštititi kralježnicu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.