Velike TV kuće odbijale su Breaking Bad. Postao je najbolja serija svih vremena

Screenshot: Youtube

Svi poznajemo Breaking Bad, kultnu seriju o profesoru kemije koji se upušta u proizvodnju droge. No, znate li da je obična šala između prijatelja dovela do stvaranja ovog televizijskog remek-djela?

Vince Gilligan, kreator serije, došao je na ideju tijekom opuštenog razgovora s prijateljem o teškoj situaciji televizijskih scenarista. "Mogli bismo početi proizvoditi metamfetamin u kamperu", našalili su se. Ta šala pretvorila se u premisu koja će promijeniti povijest televizije i "pretvoriti gospodina Chipsa u Scarfacea."

No, put do uspjeha nije bio lak. Kad je Gilligan predstavio svoju ideju, velike televizijske kuće gledale su ga u nevjerici. FX, HBO i Showtime redom su odbili projekt. Spas je došao od AMC-a, male kabelske mreže koja je tada imala samo jednu originalnu seriju.

 

Ni casting nije prošao bez drama. Danas je nezamislivo da itko osim Bryana Cranstona glumi Waltera Whitea, ali on uopće nije bio prvi izbor za tu ulogu. Mreža je željela angažirati velike zvijezde poput Matthewa Brodericka ili Johna Cusacka. Gilligan je, međutim, čvrsto stao iza Cranstona, kojeg je poznavao iz ranijeg projekta.

A što je s Jessejem Pinkmanom? Lik kojeg je maestralno odglumio Aaron Paul trebao je umrijeti na kraju prve sezone. Srećom, kemija između glavnih glumaca bila je toliko dobra da su scenaristi promijenili planove. Slično se dogodilo i s likom Saula Goodmana, koji je trebao biti privremen, ali je na kraju dobio vlastitu seriju.

Snimanje je bilo iscrpljujuće

Snimanje u Albuquerqueu predstavljalo je pravi izazov. Temperatura je često prelazila 40 stupnjeva, a ekipa je morala biti kreativna s ograničenim budžetom od 3 milijuna dolara po epizodi. Znate li da je plavi metamfetamin koji se pojavljuje u seriji zapravo bio izrađen od šećera u lokalnoj tvornici slatkiša? Ili da je kultna scena bacanja pizze na krov snimljena iz prve?

Scenaristi su radili na poseban način i nisu se bojali riskirati. Često su pisali scene ne znajući kako će ih razriješiti, vjerujući da će rješenje doći kasnije. Ta hrabrost se isplatila. Breaking Bad iz sezone u sezonu postajao je sve bolji, što je rijetkost u svijetu televizije.

Serija je rasla organski, bez velikog marketinga. Kada je 2011. godine stigla na Netflix, dogodio se pravi bum. Ljudi su je otkrivali kroz "binge-watching", a finale pete sezone pratilo je nevjerojatnih 10.3 milijuna ljudi.

Breaking Bad pokazao je da televizijska revolucija može početi od jedne šale, malog budžeta i puno kreativne slobode. Gilligan je stvorio seriju koja nije samo zabavila milijune ljudi već je postavila nove standarde televizijske produkcije i dokazala da kvalitetan sadržaj uvijek pronalazi svoju publiku.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.