MISERY, psihološki horor-triler nastao prema istoimenom romanu Stephena Kinga, premijeru je imao 30. studenoga 1990., a danas se smatra jednim od najboljih filmova svog žanra. Film je ujedno i jedina ekranizacija Stephena Kinga koja je osvojila Oscara i to zahvaljujući briljantnoj izvedbi Kathy Bates, koja je za ulogu Annie Wilkes osvojila nagradu za najbolju glumicu.
Radnja prati Paula Sheldona (James Caan), uspješnog pisca romantičnih romana koji nakon automobilske nesreće završava u kući svoje "najveće obožavateljice" Annie Wilkes. Ono što isprva izgleda kao sretan splet okolnosti ubrzo se pretvara u noćnu moru: Annie ga zapravo drži zatočenim, emocionalno nestabilna i posve opsjednuta njegovom fiktivnom junakinjom Misery.
Kako Paul shvaća da se neće tako lako izvući, počinje psihološka igra između žrtve i otmičarke. Misery je film koji ne koristi čudovišta, nadnaravno ni spektakl - horor proizlazi iz čiste ljudske opsesije, manipulacije i potpune nemoći čovjeka zatvorenog u jednoj sobi.
Kathy Bates kao Annie Wilkes ostala je zapamćena kao jedna od najjezivijih, ali i najrealističnijih antagonistica u povijesti trilera. Kombinacija ljubaznosti, infantilnosti, nasilnih ispada i ledene odlučnosti čini lik toliko psihološki uvjerljivim da je postao referentna točka za prikaz toksične opsjednutosti.
Oscar koji je osvojila Bates čini Misery posebnim filmom u filmografiji temeljenoj na djelima kralja horora: unatoč brojnim adaptacijama i nekoliko nominacija za Oscara, samo je ovaj film odnio zlatni kipić.
James Caan, iako često u sjeni Bates, odigrao je jednako ključnu ulogu. Njegova postupna transformacija od samouvjerenog pisca do čovjeka koji se bori za vlastiti opstanak temelj je emocionalne napetosti filma.
Redatelj Rob Reiner, poznat po komedijama i romantičnim filmovima poput Princeze nevjeste i Kad je Harry sreo Sally, iznenadio je publiku i kritičare kada je režirao jedan od najnapetijih psiholoških trilera 90-ih.
Korištenje ograničenog prostora, minimalnog broja likova i gotovo kazališne strukture pokazalo se kao savršen okvir za adaptaciju Kingova romana, koji se u velikoj mjeri oslanja na psihologiju likova, a ne na vanjske događaje.
Misery je s vremenom postao klasik žanra - film koji se danas proučava zbog svoje dramaturške preciznosti, psihološke kompleksnosti i jedinstvene dinamike moći. Poslužio je kao inspiracija brojnim kasnijim trilerima o opsesiji i zatočeništvu, a lik Annie Wilkes ostao je simbol manipulativne, opasne i nepredvidljive psihopatkinje.