Psihološki horor-triler koji je postao jedina Kingova ekranizacija nagrađena Oscarom

Foto: Columbia Pictures Collection / Everett / Profimedia

MISERY, psihološki horor-triler nastao prema istoimenom romanu Stephena Kinga, premijeru je imao 30. studenoga 1990., a danas se smatra jednim od najboljih filmova svog žanra. Film je ujedno i jedina ekranizacija Stephena Kinga koja je osvojila Oscara i to zahvaljujući briljantnoj izvedbi Kathy Bates, koja je za ulogu Annie Wilkes osvojila nagradu za najbolju glumicu.

Zatvoren prostor, dvije osobe i teror koji raste iz minute u minutu

Radnja prati Paula Sheldona (James Caan), uspješnog pisca romantičnih romana koji nakon automobilske nesreće završava u kući svoje "najveće obožavateljice" Annie Wilkes. Ono što isprva izgleda kao sretan splet okolnosti ubrzo se pretvara u noćnu moru: Annie ga zapravo drži zatočenim, emocionalno nestabilna i posve opsjednuta njegovom fiktivnom junakinjom Misery.

Kako Paul shvaća da se neće tako lako izvući, počinje psihološka igra između žrtve i otmičarke. Misery je film koji ne koristi čudovišta, nadnaravno ni spektakl - horor proizlazi iz čiste ljudske opsesije, manipulacije i potpune nemoći čovjeka zatvorenog u jednoj sobi.

Uloga koja je ušla u povijest

Kathy Bates kao Annie Wilkes ostala je zapamćena kao jedna od najjezivijih, ali i najrealističnijih antagonistica u povijesti trilera. Kombinacija ljubaznosti, infantilnosti, nasilnih ispada i ledene odlučnosti čini lik toliko psihološki uvjerljivim da je postao referentna točka za prikaz toksične opsjednutosti.

Oscar koji je osvojila Bates čini Misery posebnim filmom u filmografiji temeljenoj na djelima kralja horora: unatoč brojnim adaptacijama i nekoliko nominacija za Oscara, samo je ovaj film odnio zlatni kipić.

James Caan, iako često u sjeni Bates, odigrao je jednako ključnu ulogu. Njegova postupna transformacija od samouvjerenog pisca do čovjeka koji se bori za vlastiti opstanak temelj je emocionalne napetosti filma.

Rob Reiner - neočekivani majstor napetosti

Redatelj Rob Reiner, poznat po komedijama i romantičnim filmovima poput Princeze nevjeste i Kad je Harry sreo Sally, iznenadio je publiku i kritičare kada je režirao jedan od najnapetijih psiholoških trilera 90-ih.

Korištenje ograničenog prostora, minimalnog broja likova i gotovo kazališne strukture pokazalo se kao savršen okvir za adaptaciju Kingova romana, koji se u velikoj mjeri oslanja na psihologiju likova, a ne na vanjske događaje.

Film koji je ostao relevantan desetljećima

Misery je s vremenom postao klasik žanra - film koji se danas proučava zbog svoje dramaturške preciznosti, psihološke kompleksnosti i jedinstvene dinamike moći. Poslužio je kao inspiracija brojnim kasnijim trilerima o opsesiji i zatočeništvu, a lik Annie Wilkes ostao je simbol manipulativne, opasne i nepredvidljive psihopatkinje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.