Hrvati ludi za Netflixovim hitom s Milom Kunis. Film različit od knjige u više stvari

Foto: Press

DUGOIŠČEKIVANI film Luckiest Girl Alive na Netflix je stigao 7. listopada i automatski je postao veliki hit u svijetu. Da su Hrvati poludjeli za ovim filmom, u kojemu glavnu ulogu ima Mila Kunis, dokazuju podaci analitičke tvrtke Flix Patrol. Luckiest Girl Alive prvi je u trendingu filmova na Netflixu u Hrvatskoj. 

Oprez! Tekst sadrži spoilere

Da će film postati vrlo gledan, moglo se očekivati još od objave trailera, koji je u jednom danu pregledan 1.3 milijuna puta.

 

O čemu je riječ u filmu?

Spisateljici Ani FaNelli (Tiffani) iz New Yorka život se krene raspadati kada je dokumentarac o istinitim zločinima prisili da se suoči sa svojom potresnom srednjoškolskom prošlošću. 

"Njujorčanka oštrog jezika, koja, čini se, ima sve: traženo mjesto u sjajnom magazinu, odličnu garderobu i vjenčanje iz snova. Ali kada je redatelj kriminalističkog dokumentarca pozove da ispriča svoju stranu šokantnog događaja koji se dogodio dok je bila tinejdžerica u prestižnoj školi Brentley, Ani je prisiljena suočiti se s mračnom istinom koja prijeti razotkriti njezin pomno osmišljen život", glasi opis filma. 

Film je nastao prema istoimenom romanu autorice Jessice Knoll koji je 2015. godine bio bestseller. Knoll je zaslužna za scenarij i jedna je od producenata filma. Normalno je očekivati promjene kada se knjiga pretvara u film, no Knoll je imala kontrolu nad tim promjenama pa se očekivalo da će biti minimalne. Međutim, nisu. Ovo su četiri promjene u filmu u odnosu na knjigu.

Odnos profesora Larsona i Tiffani

Anin odnos s njezinim učiteljem Larsonom umanjen je u filmskoj verziji. U knjizi je Tiffani vjerovala Larsonu više nego bilo kojoj drugoj osobi u životu. Kad Tiffani siluju kolege iz razreda, ona se obraća Larsonu za pomoć jer o tome ne želi razgovarati s roditeljima. Kad se njih dvoje sretnu mnogo godina kasnije, zbog sudjelovanja u dokumentarcu, njihova je međusobna privlačnost opipljiva, privlačnost koja je možda oduvijek postojala.

U filmu Larson je i dalje osoba kojoj se Tiffani obraća, ali to ne ide dalje od toga da joj pomaže da prijavi silovanje. Kad Ani i Larson nalete jedno na drugog za večerom mnogo godina kasnije, čini se da njihov ponovni susret tu završava. Njihov odnos u knjizi graniči s neprimjerenim dok je ona mlada, ali kad je starija prisiljena je preispitati je li njezina privlačnost prema njemu zahvalnost za to što je učinio za nju ili stvarna kemija.

Dokumentarac i Dean

U knjizi je činjenica da se snima dokumentarac katalizator za mnogo toga što se događa. Prisiljava Ani da se prisjeti traumatičnih događaja, ponovno je ujedinjuje s gospodinom Larsonom, a također iznosi neke ozbiljne probleme u njezinoj vezi koje možda prije nije shvaćala. U filmu dokumentarac je glavna crta. Dokumentarist Aaron ima prilično dobru sporednu ulogu i postavlja Ani pitanja na koja ona nije spremna odgovoriti.

U knjizi je prilično iznenađenje da je Dean ne samo živ već vezan za invalidska kolica i želi razgovarati s njom o tome što se dogodilo. U filmu je Dean napravio karijeru govoreći o tragediji koja se dogodila. Oglasio se s izjavama kako smatra da se Ani urotila s ubojicom sve kako bi je isprovocirao na razgovor. Film se više fokusira na Deana i dokumentarac umjesto na Anin proces do odluke da sudjeluje u dokumentarcu i sastane se s Deanom.

Tip koji je pucao po školi

Lik Arthura predstavljen je na dva vrlo različita načina. U knjizi on je jedan od prvih prijatelja koje je Ani imala u svojoj novoj školi. Čudan je i stereotipni tip izoliranog učenika. Dok Tiffani postaje bolja prijateljica s popularnijom djecom u školi, Arthur i Ben padaju u drugi plan u njezinom životu. No, nakon silovanja, ona trči njima znajući dobro da oni preziru sve te tipove u školi. U šali, ona razgovara s njima o tome kako bi bilo lijepo vidjeti tu djecu da snose posljedice čak i ako nikada neće.

Arthur u filmu svakako nije dio popularne djece, ali isto tako nije ni izoliran već je više kao klinac za kojeg svi misle da je prilično smiješan. Čini se kao izgubljena duša, ali bez zle namjere. Njegov nasilni zaokret u napadača je vrlo nagao. Također, film izostavlja dio kada Ani kaže da bi voljela vidjeti da se popularnoj djeci dogode loše stvari.

Možda Dean nije govorio potpunu istinu, ali nije ni njegova priča apsolutna laž. U obje verzije, čini se da napadači rade s Ani sve dok ih se ona na kraju ne riješi tijekom pucnjave. Je li ona heroj ili ih je koristila kao pijune? I knjiga i film to ostavljaju publici na odluku.

Završetak

Kraj filma i knjige uključuju Anino suočavanje s Deanom i njezino očekivano vjenčanje s Lukeom. U filmu, Ani konačno dobiva svoj trenutak s Deanom i uspijeva ga natjerati da prizna silovanje i da kaže da je znao da ona nije odgovorna za pucnjavu u školi. Ona to snima i odlučuje napisati članak za New York Times u kojem razotkriva Deanovu prevaru. Ani postaje prepoznatljivo lice koje je preživjelo seksualni napad. Luke ne može podnijeti publicitet, a ona ne može podnijeti da on ne može prihvatiti pravu verziju nje, pa se njih dvoje razilaze. 

U knjizi Ani se sukobljava s Deanom i snima razgovor, ali je nejasno za što će to iskoristiti. Možda ga je samo trebala čuti kako to priznaje. Njezina veza ipak završava te dolazi do iste spoznaje i bez članka. Dakle, i knjiga i film završavaju tako da Ani započinje novo životno poglavlje, no izmijenjen je dio o snimanju Deana i pisanju članka. U filmu se, također, Ani suočava i sa ženama koje podržavaju Deana i protive se njezinom iskazu o silovanju. 

Doduše, vremena su se malo promijenila otkad je knjiga napisana pa je Knoll, čini se, uzela u obzir mnogo žena koje su javno izašle s traumama zbog silovanja, kako bi priči donijela aktualniji, a možda i ugodniji kraj.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.