Žuti automobili najbolje drže cijenu, a znate li koji najviše gube na cijeni?

Foto: Ferrari

NOVA studija stavlja u odnos boju automobila i gubitak vrijednosti vozila s vremenom. 

Tržište rabljenih automobila prati tržište novih automobila kad su u pitanju trendovi kretanja cijena. Međutim, kad su u pitanju izbor i ponuda boja, vrijede neka druga pravila. Potvrđuje to studija napravljena na 1.3 milijuna vozila modelske godine 2020., koje je između kolovoza 2022. i ožujka 2023. godine analizirao iSeecars

Prilikom usporedbe cijena i pada vrijednosti automobila u obzir je uzeta inflacija te su potom cijene uspoređene prema boji i tipu vozila. A rezultati su iznenađujući. 

Bez obzira na tip vozila, žuta boja se uvijek najviše cijeni. Iako je pri kupovini novih vozila rijetko prvi izbor kupaca, žuta boja na tržištu rabljenih kotira bolje. Automobil nakon tri godine gubi oko 22.5 posto svoje vrijednosti, dok žuti automobili gube samo 13.5 posto. 

 

Na drugom mjestu je bež boja kod koje je pad vrijednosti 17.8 posto. Slijede opet egzotične boje narančasta, zelena i crvena. Iznad tržišnog prosjeka su još bijela, plava i siva. Na drugom kraju ljestvice neslavno zadnje mjesto drži zlatna boja. Ti automobili nakon tri godine gube čak 25.9 posto vrijednosti. 

Uvijek žuta boja

Kod kabrioleta je prosječan pad vrijednosti vozila nakon tri godine 25.9 posto, ali ako je žute boje, onda pad iznosi 15 posto. U slučaju coupea prosjek je 12.2 posto, a za one žute boje tek 5.6 posto. Najveća razlika vidljiva je u domeni SUV-ova. Oni prosječno gube na cijeni 24.8 posto, ali ako su žute boje, pad je tek 9.1 posto. 

Vrijedi reći kako studija obuhvaća američko tržište, a samo izbor boje na tržištu rabljenih vozila starih do tri godine znači razlike u cijenama i do 5000 dolara. Mislite li da ovakav trend vrijedi i na hrvatskom tržištu rabljenih automobila ili boja nema nikakvog utjecaja na cijenu?

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.