Ovaj prometni znak pojavljuje se na samo 13 lokacija u Njemačkoj. Znate li što znači?

Foto: Profimedia, EPA

Njemačka je poznata po svojoj "šumi prometnih znakova", a većinu prometnih pravila vozači nauče u autoškoli. Ipak, postoje rijetke iznimke koje kod prolaznika izazivaju brojna pitanja. Najrjeđi prometni znak u Njemačkoj postoji na samo 13 mjesta, i to isključivo na dionici autoceste A9 između Pfaffenhofena i čvora Holledau, sjeverno od Münchena, piše Stern.de.

Stoga ne čudi da gotovo nitko ne zna za ovaj znak i njegovo značenje. Turisti koji putuju autocestom A9 često se pitaju - kako se ispravno ponašati? Odgovor je iznenađujuće jednostavan - ovaj znak možete potpuno ignorirati. Iako je to u Pravilniku o cestovnom prometu prilično rijetko, u ovom slučaju je dopušteno.

Naime, takozvani orijentacijski znakovi, postavljeni na svakih 2.5 kilometra duž spomenute autoceste, ne ukazuju ni na kakvo ograničenje ili pravilo ponašanja za vozače.

Rijedak znak s posebnom svrhom

Znakovi s crno-bijelim uzorkom dio su projekta "Digitalno testno polje autoceste" (DTA), pokrenutog još 2016. godine. Piktogrami služe autonomnim automobilima koji se tamo testiraju kako bi se lakše orijentirali. Kamere u vozilima mogu uz pomoć ovih znakova odrediti svoju poziciju s preciznošću od jednog centimetra.

Prilikom uvođenja znakova 2016. godine, tadašnji savezni ministar prometa Alexander Dobrindt izjavio je: "Automatizirana vozila voze iznimno precizno po kolniku. Zajedno s najmodernijom senzorskom tehnologijom i digitalnom kartom preciznom do centimetra, novi znakovi su još jedan korak na putu prema prvoj potpuno digitaliziranoj i potpuno umreženoj cesti."

Savezno ministarstvo za digitalizaciju i promet te Savezni institut za cestovni promet (BASt) posvećuju ovim testnim poljima nekoliko informativnih stranica. Među njima je i karta na kojoj se vidi gdje sve postoje istraživački projekti poput DTA-a. Prema podacima iz kolovoza 2021., u cijeloj zemlji postoji 26 testnih polja i 142 slična projekta.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.