VLASNICI električnih automobila imaju sve manje povlastica.
Porast udjela električnih automobila i povlastice su u obrnuto proporcionalnom odnosu kako bi tržište i cestovna infrastruktura mogli funkcionirati. U konačnici, korisnici kroz različite namete financiraju održavanje i izgradnju cestovne mreže.
U mnogim zemljama vlasnici električnih automobila su imali brojne povlastice, a nerijetko ih imaju i dalje. Međutim, Alberta u Kanadi je izuzetak. Ta je provincija donijela odluku prema kojoj vlasnici električnih automobila moraju platiti poseban godišnji porez u iznosu od 200 dolara.
Vlasti Alberte objašnjavaju kako će se dodatni prihod iskoristiti za obnovu prometnica. Naime, uvođenje poreza polazi od činjenice da su električna vozila teža od ekvivalentnih vozila pogonjenih fosilnim gorivom te se pretpostavlja da više utječu na trošenje asfaltne podloge.
Dodatno pojašnjenje vlasti je kako je 200 dolara iznos koji prosječni vlasnik klasičnog automobila pogonjenog motorom s unutrašnjim izgaranjem plati kroz davanja na gorivo. Međutim, to je i dalje kap u moru.
Auto News Canada izvještava da će porez donijeti oko milijun dolara prihoda u ovoj fiskalnoj godini. To će se povećati na 5 milijuna dolara u razdoblju 2025.-2026. i 8 milijuna dolara u razdoblju 2026.-2027. Radi se o zanemarivim iznosima u usporedbi s 1.4 milijarde dolara za koje se očekuje da će biti prikupljeno u narednom fiskalnom razdoblju (2024./2025.) samo kroz poreze na gorivo.
Više informacija o porezu bit će poznato do jeseni, a uvest će ga najkasnije 1. siječnja 2025. godine. Očekivano, klaster proizvođača automobila (Canadian Vehicle Manufacturers’ Association) se ne slaže s ovom odlukom uz objašnjenje kako će uvođenjem poreza biti još teže postići ciljanu prodaju električnih vozila.