Foto: EuroNCAP
ČEST je na hrvatskim cestama, a prodaju mu zasigurno neće narušiti poražavajući rezultati u testiranju sigurnosti.
EuroNCAP ima prvi automobil kojem nije dodijelio nijednu zvjezdicu. To je Fiat Punto, popularni gradski automobil koji usprkos godinama još uvijek bilježi solidnu prodaju, posebno na talijanskom tržištu. Model je to koji je na tržištu još od 2005. godine, čime je još jednom dokazana vrijednost talijanskog dizajna u autoindustriji, ali i brzine kojom se mijenjaju standardi, posebno kad je u pitanju sigurnost automobila. Punto je tako prije tucet godina dobivao maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost odraslih putnika te po tri zvjezdice za zaštitu djece i pješaka.
Danas za sve to dobiva nula zvjezdica prema standardima i procedurama ispitivanja i vrednovanja sigurnosnih testova. Konkretno, stupanj zaštite odraslih putnika je tek 51%, djece 43%, a pješaka 52%.
Apsolutna nula dodijeljena je u području sustava asistencije i to je razlog gubitka barem dviju zvjezdica koje bi osvojio u području pasivne zaštite putnika. Takva su pravila testiranja, a ona kažu da u sva četiri područja automobil mora barem minimalno zadovoljiti da bi osvojio zvjezdicu. Sudeći ovako na prvu po snimci, možda je to malo nelogično, ali tako je.
Punto nije jedina avet prošlosti, kako bi ju nazvali vozači kojima je sigurnost na prvom mjestu. Zvjezdice gubi još nekoliko modela kao što su Alfa Giulietta, Fordov C-Max, Citroen DS3 i Opel Karl. Oni su pali na tri zvjezdice, a toliko je osvojila i Dacia Duster. Jedini pozitivni primjer ovdje je Toyota Yaris koja još uvijek ima pet zvjezdica.
Od novotestiranih modela tu su Kia Stonic i Hyundai Kona u segmentu crossovera. Razlika u rezultatima ovih dvaju blizanaca je prvenstveno uslijed različite standardne opreme. Maksimalnih pet zvjezdica upisuju Kia Stinger te premium igrači BMW serije 6 GT i Jaguar F-Pace.