PRODAJA novih automobila u Hrvatskoj je u porastu, a posebno kad su u pitanju pojedine marke automobila.
U prvih 11 mjeseci ove godine u Hrvatskoj su prodana 53.282 nova automobila, što je 28.7% više u odnosu na godinu prije. Istovjetan rast nastavljen je i u studenom s 3427 novih vozila, što je rast od 27 posto u odnosu na prošli studeni, podaci su Promocije plus.
Međutim, i ovakav rast je daleko od nekih boljih vremena kad su Hrvati kupovali osjetno više novih automobila i preokrenuli tendenciju starenja voznog parka konstantnim pomlađivanjem. Posljednjih godina opet se nalazimo u negativnoj petlji, a ovi prodajni rezultati i aktualni trendovi pokazuju kako neće ići na bolje još neko vrijeme.
Volkswagen i Škoda su godišnji pobjednici
Gledamo li rezultate na godišnjoj razini, apsolutni pobjednik je potpuno očekivano Volkswagen. Ove godine prodao je u Hrvatskoj 6160 novih automobila i ostvario udio od 11.5 posto. Gotovo jednak rezultat ostvarila je Škoda s 11.4 posto tržišta i 6117 prodanih novih vozila. Pridodamo li svemu ostale modele koncerna (Audi, Seat, Cupra), ispada da je gotovo svaki treći novi automobil prodan u Hrvatskoj bio iz VW Grupe.
Red je reći kako je treći Renault, koji je prodao 5654 automobila i ostvario tržišni udio od 10.6 posto. Pritom imajte na umu kako su ove godine VW i Škoda zadržali udio kao i prošle godine dok je Renault svoj udvostručio. U Top 5 su ušli još Kia i Dacia.
Clio ipak ispred Octavije
Iako je Škoda Octavia u drugom dijelu godine imala bolju prodaju, Renault Clio je uspio zadržati status najprodavanijeg modela. Ove godine Clio su kupila 2532 hrvatska kupca, a Octaviju njih 2342. Za njima osjetno zaostaju trećeplasirana Dacia Duster (1523 p.p.), Renault Captur (1420 p.p.) i Dacia Sandero.
Zanimljiva je i sklonost Hrvata SUV-ovima i crossoverima. Među 20 najprodavanijih modela tek njih šest nisu iz domene povišenih modela. I da, među njima nije VW Golf koji je ispao s ljestvice.
Kinezi dolaze
Priča za sebe je MG. Kineska marka je ove godine prodala 928 automobila, što ju postavlja ispred Fiata, Cupre i Nissana i tek na korak do Citroena. Na ljestvici modela MG ZS drži 17. mjesto sa 730 prodanih primjeraka te je trenutno prodavaniji do Kije Xceed i Renault Meganea.
A pritom imajte na umu kako je još nekoliko kineskih marki pristiglo na hrvatsko tržište.
Hrvati vole premium
Da pogled kroz tablice ponekada vodi na "krive" zaključke pokazuje i prodaja luksuznih automobila. Audi se tako s 2288 prodanih automobila izborio do 9. mjesta ljestvice najprodavanijih, ispred primjerice Hyundaija. Mercedes je prodao 1300 automobila, BMW neznatno manje (1283), a svemu pridodajmo i 500 Volva, 392 Tesle i čak 319 Porschea.
Prevedeno, ispada da su Hrvati svakog radnog dana ove godine (231 radni dan u prvih 11 mjeseci) kupili deset Audija, po šest BMW-a i Mercedesa te po dva Volva i bar jedan Porsche. Sve u svemu, čovjek bi pomislio da se u Hrvatskoj jako dobro živi.
Benzinci predvode
Najviše prodanih novih vozila imalo je benzinski pogon, njih 27.085 ili 508 posto. Slijede hibridi kojih je prodano 13.116 ili 24.6 posto, a tek na trećem su mjestu dizelaši s 9992 prodana primjerka i ukupnim udjelom od 18.8 posto.
Prodano je i 1603 automobila s plinskom instalacijom te 1484 električna automobila ili 2.8 posto.