JOŠ uvijek ima novih automobila bez središnjeg ekrana.
Sve je više automobila s digitalnim kokpitom i pitanje je vremena kad će iz ponude izaći klasični mjerni instrumenti.
Već sada je ponuda sužena, a posebno kad govorimo o središnjim zaslonima infotainmenta. Kod jeftinijih izvedbi dobit ćete bar minijaturni monokromatski ekran na tragu info zaslona kakav se nudi na ploči s instrumentima i tiče se putnog računala.
Ipak, postoje još jeftinije verzije koje će umjesto ekrana dobiti pokrivnu plastiku. Tu prednjače dostavna vozila poput starog Citroen Berlinga, koji se svojedobno i kod nas nudio.
Dacia ne komplicira
Međutim, govorimo o doista o starim modelima dostupnim na izdvojenim tržištima. U domeni klasičnih osobnih automobila jedan od najstarijih modela je Fiat Panda i, pogađate, najjeftinija opcija na određenim tržištima nema središnji zaslon.
Ono što bi ipak neke moglo začuditi je odluka Dacije da i na Dusteru ne nudi središnji zaslon. Kod Sandera nude opciju spajanja mobilnog uređaja preko media control sustava, a isto će ponuditi i na novom Dusteru. Ovo su vjerojatno jedini automobili na tržištu bez središnjeg zaslona.
Može se pronaći još jedan model koji nema klasičan zaslon. To je novi Citroen e-C3. Električni novitet igra na kartu cijene, a to znači i štednju na svakom koraku. Ovdje doista nema središnjeg zaslona, ali dobivate Head-up zaslon. Cijena je 25.900 eura, dok će središnji zaslon biti standardan na Max verziji od 29.500 eura.
Povratak tipki
I na kraju spomenimo kako prekomjerna digitalizacija ne znači i napredak. Tako je praksa pokazala da fizičke tipke imaju svoje prednosti naspram dodirnih zaslona, posebno kad su u pitanju ergonomija i sigurnost. Stoga je i Euro NCAP reagirao i od 2026. godine zahtijeva zasebne tipke ili prečace za pojedine funkcije.
Dobar primjer je Volkswagen, koji je nakon povratnih informacija s tržišta odlučio na obnovljenom Golfu vratiti fizičke tipke.