VELIKU vijest objavio je moskovski gradonačelnik.
Samo nekoliko sati nakon što je Renault Grupa objavila kako je potpisala sporazum o prodaji svojih moskovskih pogona, ali i udjela u Avtovazu, u brojnim medijima pojavila se vijest kako bi se Moskvič uskoro trebao vratiti u proizvodnju.
Podsjetimo, nekad slavna tvrtka sa stoljetnom tradicijom koja je u povijesti imala sjajnih trenutaka neslavno je skončala 2006. godine. U međuvremenu se u nekoliko navrata spominjala mogućnost oživljavanja same marke, a sada je tu ideju opet raspirio moskovski gradonačelnik Sergej Sobjanin.
On je odmah nakon što je Moskva sporazumom preuzela upravljanje nad Renaultovim pogonima izjavio kako će se tu opet proizvoditi Moskviči.
“Strani vlasnik odlučio je zatvoriti moskovsku tvornicu. To je njegovo pravo, ali ne možemo dopustiti da tisuće radnika ostanu bez posla. Stoga sam odlučio tvornicu prenijeti na grad i nastaviti s radom. U njoj ćemo proizvoditi automobile pod povijesnom markom Moskvič", napisao je Sobjanin na svojem blogu.
Iako će mnogi zbog aktualne situacije s nestašicom pojedinih dijelova pomisliti kako bi se mogli početi proizvoditi stari modeli predvođeni Alekom, ovdje se radi o potpuno novom projektu kojem snažnu tehnološku podršku daje Kamaz.
Početna faza podrazumijeva sklapanje klasično pogonjenih automobila na fosilna goriva, a potom bi se trebalo krenuti i na sklapanje elektrificiranih modela. Gradonačelnik pritom ističe da je bitno da se proizvodnja održi, a s time i radna mjesta, koja su zbog rata u Ukrajini zajedno s onima kooperanata dovedena u pitanje.
Rusi će nastojati maksimalno lokalizirati proizvodnju sa što manjom potrebom za uvozom, što bi se naknadno, uz uvjet poboljšavanja geopolitičke situacije, moglo i promijeniti. Moskvič je uz Ladu i na ovim prostorima oduvijek imao poseban status.
Podsjetimo, u Renaultovim pogonima u Moskvi proizvodili su se Renault Arkana, Duster i Captur te Nissan Terrano.
Oni s boljom memorijom sjetit će se kako je bilo priče i da će Volkswagen oživjeti Moskviča. Naime, njemački proizvođač je još 2008. godine kupio pravo na korištenje imena, a produljio ga je do 2021. godine. Sudeći po izjavi gradonačelnika, nije ga produljio.