NASTAO je kao odgovor na BMW i tadašnju "kockicu“, a na koncu je označio trenutak kad je Mercedes postao narodni auto.
Sve do dolaska W201 poznatog kao 190 ili baby.Benz samo rijetki su mogli kročiti u svijet Mercedesa. Jer do tada je start bio W123, odnosno ekvivalent današnje E klase, a to sigurno nije i neće biti dostupan model. I dok je E30 stigao kao nastavak priče koju je BMW već dobrano odradio s prethodnim generacijama, Mercedes je s ovim modelom ušao u potpuno novi svijet.
Novi 190 je bio 305 mm kraći i 108 mm uži od o tada najmanjeg Mercedesa, a posebno se pamti podatak kako je bio i 280 kg lakši. Pritom je zadržao kompletno sve sustave pasivne sigurnosti koje su imali veći (i skuplji modeli). Priča je započela klasičnim karburatorskim motorom sa 122 KS, konstantno se proširivala u benzinskoj i dizelskoj ponudi, a ovjenčana je 2.5-16 izvedbom sa 195 KS.
Najdostupniji Mercedes predstavljen je početkom prosinca 1982. godine, ali je razvoj krenuo puno ranije, još 1973. godine. Stoga ne treba čuditi što je 190 stigao kao vrlo moderan i atraktivan automobil, a na tržištu se bez problema održao više od desetljeća. I nakon dolaska C klase 190 je djelovao relativno moderno i poželjno, a kad bi danas pronašli očuvan primjerak rekli bi da još uvijek izgleda sasvim solidno.
Nema sumnje, Bruno Sacco je napravio odličan posao, automobil bezvremenskog izgled ai vrlo povoljne aerodinamike, a isto će ponoviti na svim budućim Mercedesima sve do umirovljenja 1999. godine. "Mercedes mora izgledati kao Mercedes“, rekao je svojedobno Sacco, a tomu je ostao vjeran tijekom cijelog života.
Mercedes 190 je utjecao i na BMW, koji je daleko ozbiljnije krenuo u razvoj nove generacije sportske limuzine, kultnog E36. 190 je u mnogočemu bio bolji od "kockice“, a BMW si to više nije htio priuštiti. Primjera radi, 190 je imao napredniji ovjes, a kasnije su i stigle specijalne verzije koje su s vremenom stekle poseban status. Uostalom "kockica" je kraj 190 izgledala osjetno starije, pa ne čudi d aje E36 krenuo u smjeru kao i 190.
Naravno, Baby-Benz je imao i neke nedostatke poput izostanka dodatnih karoserija kao što su dvovratna ili kabriolet, a na kraju se morao jako mučiti u DTM natjecanju da dostigne BMW M3. Sva oprema se morala doplatiti, a na šestcilindraše je valjalo pričekati nekoliko godina.
Ukupno je tijekom 11 godina, do kolovoza 1993. godine, proizvedeno 1.879.629 komada ovog Mercedesa. BMW serije 3 prodan je pak u oko 2.3 milijuna primjeraka.