U internom dopisu zaposlenicima, Porsche je najavio pripreme za dodatno smanjenje troškova. Tvrtka se bori s padom prodaje u Kini i pravom carinskom noćnom morom u Sjedinjenim Američkim Državama.
Prema dopisu izvršnog direktora Olivera Blumea, njemački proizvođač automobila počet će raditi na novim rezovima u drugoj polovici 2025. godine. Uprava time pokušava ispuniti obećanje o dodatnim uštedama nakon što je ranije ove godine već ukinula oko 1900 radnih mjesta u Njemačkoj.
Manja potražnja za električnim vozilima od očekivane i slaba prodaja u Kini zadaju ozbiljne glavobolje Porscheu. Kinesko tržište iznimno je konkurentno i čini se da tamošnji kupci trenutno preferiraju domaće brendove. Istovremeno, situacija je kaotična i u SAD-u, najvećem pojedinačnom tržištu za Porsche, koje u potpunosti ovisi o uvozu.
"Naš poslovni model, koji nas je desetljećima dobro služio, više ne funkcionira u sadašnjem obliku", stoji u Blumeovom dopisu. "Sve nas to teško pogađa - teže nego mnoge druge proizvođače automobila." Porsche je već ranije ovog mjeseca upozorio na izazovnu godinu.
Proizvođač kultnog modela 911 tako slijedi primjer svoje matične tvrtke Volkswagen u pokušaju smanjenja troškova proizvodnje u Njemačkoj, gdje su radna snaga i energija skupi. Dodatni rezovi, o kojima se tek treba pregovarati s njemačkim sindikatima, imaju za cilj ojačati profitabilnost Porschea u nadolazećim godinama. Cilj je postići operativnu maržu od 15 do 17 posto u srednjoročnom razdoblju, što je značajan skok s 8,6 posto zabilježenih u prvom kvartalu.
Čini se da se nekad nevjerojatno moćan proizvođač automobila zaista muči u svijetu koji se prebrzo mijenja.