Porsche 911, automobilska ikona koja već šest desetljeća dominira cestama, ušla je u novu eru. Osma generacija, poznata pod kodnom oznakom 992, na tržištu je od 2019. godine, a sada je doživjela sveobuhvatni redizajn. Novi 992.2 donosi tehnološku revoluciju, ali i povratak nekim purističkim korijenima, nudeći široku paletu modela za svakog entuzijasta, piše Autobild.de.
Porscheova filozofija oduvijek je bila evolucija, a ne revolucija, a redizajnirani 911 savršen je primjer. Paleta motora za 2024. i 2025. godinu bogatija je no ikad: od osnovne Carrere s 394 KS, preko purističke Carrere T s ručnim mjenjačem, snažnije Carrere S s 480 KS, pa sve do vrhunca ponude – Carrere GTS, koja po prvi put dolazi s T-Hybrid pogonom i impresivnom 541 KS. Za one koji žude za zvukom i osjećajem atmosferskog motora, tu je i dalje GT3 sa svojim 4,0-litrenim agregatom koji se vrti do nevjerojatnih 9000 okretaja u minuti.
Od 2025. godine, Porscheov konfigurator nudit će čak 19 različitih izvedbi modela 911. Novost u ponudi je Carrera 4S s pogonom na sve kotače, dostupna kao Coupé, Cabriolet ili Targa.
Upravo Targa modeli, sa svojim prepoznatljivim širokim zaštitnim lukom, slave 60. rođendan. Predstavljeni 1965. kao "sigurnosni kabriolet", bili su Porscheov odgovor na stroge sigurnosne rasprave u SAD-u. Iako je luk nakratko nestao 1993. u korist velikog staklenog krova, trijumfalno se vratio 2014. godine i danas je zaštitni znak Targe, čiji se krovni panel sklapa za samo 19 sekundi.
Za kolekcionare i ljubitelje ekskluzivnosti, Porsche nudi i limitirane serije. Trenutno je dostupan model 911 Spirit 70, temeljen na Carreri GTS Cabrio i ograničen na 1500 primjeraka.
Ističe se jedinstvenom "Olive neo" bojom, ekstravagantnim kariranim "Pascha" uzorkom u unutrašnjosti i pozlaćenim oznakama.
Ovaj model treći je u nizu "Icons of Cool" serije i slavi duh 1970-ih. Vlasnici mogu zaokružiti stil ekskluzivnim "Kronografom 911 Spirit 70" za gotovo 12.000 eura. Njegovi prethodnici, 911 Targa 4S Heritage Design Edition i 911 Sport Classic, bili su još rjeđi, proizvedeni u samo 992, odnosno 1250 primjeraka.
Sva tehnološka unapređenja i povećanje snage dolaze s očekivanim rastom cijena. Dok je prethodni 992.1 Carrera startao od 122.493 eura, redizajnirani 992.2 za 2025. godinu počinje od 136.300 eura.
Značajan skok vidljiv je i kod novog hibridnog GTS-a, čija cijena sada iznosi 175.500 eura, u odnosu na prijašnjih 155.337 eura. Ipak, kad se u obzir uzme da nudi performanse na razini modela 991 Turbo, koji je koštao 176.930 eura, cijena se čini opravdanijom.
Između osnovnog modela i GTS-a smjestili su se puristička Carrera T s ručnim mjenjačem (od 146.800 eura) i snažnija Carrera S (od 154.800 eura). Novost su i modeli Carrera 4S s pogonom na sve kotače, dostupni kao Coupé (od 163.000 eura) i Cabrio (od 177.200 eura). Targa je dostupna kao 4S (od 178.900 eura) i 4 GTS (od 197.900 eura).
Vizualne promjene na redizajniranom modelu su suptilne, ali funkcionalne, s primarnim ciljem optimizacije aerodinamike. Prednji usisnici zraka sada imaju aktivne vertikalne lamele koje se otvaraju i zatvaraju po potrebi, poboljšavajući hlađenje i smanjujući otpor.
Zahvaljujući ovim i drugim poboljšanjima, koeficijent otpora zraka kod GTS-a pao je s 0,32 na impresivnih 0,27 (s opcijskim "Exclusive" naplatcima). Za još bolje aerodinamičke performanse, dostupan je i opcijski aero-paket.
Kao što je i uobičajeno kod redizajna, svjetla su modernizirana. Prednja svjetla sada standardno dolaze s Matrix-LED tehnologijom i prepoznatljivom grafikom s četiri točke, dok su stražnja svjetla postala tanja, a iznad njih se nalazi redizajnirana rešetka za usis zraka. GTS je neznatno narastao – duži je za 11 mm zbog novog difuzora i viši za 4 mm.
I dalje se oslanja na kombinaciju guma različitih dimenzija, standardno 19-inčne sprijeda i 20-inčne straga, s opcijom većih 20 i 21-inčnih naplataka.
Porsche je proširio ponudu redizajniranog modela s novom Carrerom S, koja se tradicionalno smješta između osnovne Carrere i moćnog GTS-a. Pokreće je poznati 3,0-litreni biturbo motor, sada pojačan na 480 KS (+30 KS) i 530 Nm okretnog momenta.
S tom snagom, Carrera S sada parira prethodnoj generaciji GTS-a, a uz Sport Chrono paket do 100 km/h stiže za samo 3,3 sekunde. Od ljeta 2025. bit će dostupna i kao 4S s pogonom na sve kotače, opcija za koju se odlučuje gotovo polovica kupaca S modela.
Za puriste, tu je Carrera T. Fokusirana na esenciju vožnje, ovaj model teži smanjenju masete i poboljšanju voznih karakteristika.
Standardno dolazi sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem (PDK nije u ponudi), bez stražnjih sjedala i s opcijskim karbonskim školjkastim sjedalima, čime je lakša za 40 kg od standardne Carrere. Sa svojih 1478 kg, 394 KS i 450 Nm, do stotke stiže za 4,5 sekunde, nudeći sirovo i nefiltrirano vozačko iskustvo.
Ipak, najveća novost krije se u modelu GTS, prvom hibridnom 911 u povijesti. Ne radi se o klasičnom plug-in hibridu, već o "Performance-Hybrid" sustavu inspiriranom motorsportom, dizajniranom za maksimalne performanse. Srce sustava je novi 3,6-litreni boxer motor kojem pomažu dva elektromotora.
Jedan je integriran u turbopunjač, eliminirajući turbo-rupu i wastegate ventil, dok drugi, smješten između motora i dorađenog 8-stupanjskog PDK mjenjača, daje dodatnu snagu. Sustav se napaja iz kompaktne baterije od 1,9 kWh.
Rezultat je impresivan: ukupna snaga sustava iznosi 541 KS i 610 Nm okretnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,0 sekunde, a maksimalna brzina doseže 312 km/h. Unatoč kompleksnoj tehnologiji, Porsche je uspio zadržati masu GTS-a ispod 1600 kg. Koliko je novi GTS brz, dokazuje i vrijeme na Nürburgringu – krug od 20,8 km odvozio je za 7:16,93 minuta, što je čak 8,7 sekundi brže od prethodnika.
I unutrašnjost je doživjela evoluciju, ponajviše u pogledu digitalizacije. No, puristi će žaliti za dvije stvari. Prvo, prepoznatljivi "ključ" lijevo od volana zamijenjen je običnom tipkom za pokretanje. No, još veći udarac je gubitak centralnog, analognog brojača okretaja.
Po prvi put, 911 dobiva potpuno digitalni kokpit sa zakrivljenim zaslonom od 12,6 inča. Nudi sedam različitih prikaza, uključujući i onaj klasični s pet krugova. Centralni 10,9-inčni zaslon infotainmenta također je unaprijeđen.
Sjedi se, tipično za 911, vrlo nisko, a sjedala nude izvrstan bočni oslonac. Osnovna izvedba dolazi kao dvosjed, no Coupé se bez nadoplate može naručiti i kao 2+2, pri čemu su stražnja sjedala prikladnija za kraće relacije ili kao dodatni prostor za odlaganje.
Za one koji ipak žele dašak analogije, tu je Sport Chrono paket koji na vrh armaturne ploče donosi klasičnu štopericu. Paket uključuje i Sport Response tipku za 20 sekundi maksimalne snage, prikaz temperature guma i Launch Control za savršena startanja.