"Nema interesa za struju": Kupci žele V12, a ne električni pogon

Foto: Pagani, Koenigsegg

U jednoj niši proizvođači su gotovo složni – nema mjesta elektrifikaciji.

Elektrifikacija možda ne ide očekivanim ritmom, ali većina će se složiti kako je autoindustrija već odlučila. Međutim, u domeni skupih hipersportskih automobila vrijede neka druga pravila, a možda najvažnije je slušati zahtjeve klijenata, bez diktiranja trendova. U takvom ozračju sve je više proizvođača koji misle da struji nema mjesta.

Pagani je zaustavio razvoj električnog modela

Među njima je i Pagani koji bez većih problema godišnje proizvede i proda pedesetak automobila, i to bez obzira što im je cijena redovito na nekoliko milijuna eura. Oni očito znaju što bogati žele, a to struja sigurno nije.

Glasnogovornik Paganija Sebastian Berridi potvrdio je za CarBuzz da je postojala ideja električnog hipersportskog automobila. No kad su vidjeli da potražnje jednostavno nema, od iste su odustali.

Još prije osam godina, kad je krenuo razvoj Utopije, stvoren je tim za razvoj električne verzije.

Pokazali smo ideju našim trgovcima i kupcima, ali nitko nije pokazao interes. Mi smo obiteljska tvrtka, pa smo morali odustati od vozila na baterije i električni pogon. Šteta je jer smo puno uložili u istraživanje i razvoj - otkrio je Berridi.

Pagani će stoga ostati na AMG-ovom V12 motoru koji je homologiran do 2030. u Europi i 2032. u Kaliforniji. Vjerojatno će se homologacija dodatno produžiti.

I Koenigsegg nije za struju

Struje se odrekao i dobar prijatelj Mate Rimca, Christian von Koenigsegg. On je u intervjuu za Top Gear jasno dao do znanja kako ne planira razvoj električnog modela.

Zahvaljujući regulativama Europske unije koje malim proizvođačima omogućuju da zaobiđu nadolazeću zabranu prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem 2035. godine, ova tvrtka ne mora nužno prelaziti na električna vozila samo da bi ostala u igri.

"Apetit tržišta za ovakvu razinu automobila koji su potpuno električni izuzetno je slab," bio je jasan von Koenigsegg.

Pritom je dao i svoje objašnjenje zašto struja ne prolazi u ovoj klasi. "Ali također, osobno već godinama imam iskustvo s električnim automobilima i volim njihovu odzivnost, uglađenost, koliko ih je lako koristiti i sve to. No, nakon nekog vremena, ako ste entuzijast za automobile, želite razgovarati sa zvijeri, zar ne? Želite imati dijalog. To je poput rasprave. Želite čuti kako se osjeća i u kakvom je raspoloženju."

Najkraće rečeno, kod električnih automobila nedostaje taj dublji emotivni doživljaj vožnje koji pruža automobil pokretan motorom s unutarnjim izgaranjem.

Koenigsegg situaciju uspoređuje s onom u svijetu ručnih satova. Kad su digitalni satovi postali uobičajeni, neki su mislili da će to značiti kraj za mehaničke satove. Ipak, ljudi i dalje žele i cijene ručno izrađene mehaničke satove, zbog čega su i danas toliko popularni.

Podsjetimo, Mate Rimac je prošle godine priznao pad potražnje za modelom Nevera, a nedavno je i šef Corvettea, Tony Roma, izjavio da se električni superautomobil iz Chevroleta neće pojaviti tako skoro.

Upravo tako, Pagani, Koenigsegg i slične marke proizvode "mehaničke satove" koje ljudi toliko žele da za cijenu ne pitaju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.