KOREJSKE vlasti su nakon havarije Mercedesa EQE odlučila povući teške poteze.
U Seoulu pripremaju novi zakon koji će zabranjivati korištenje podzemnih garaža za sva električna vozila čije su baterije napunjene na više od 90 posto kapaciteta. Također, nastojat će se uvesti ograničenje punjenja na brzim javnim punionicama na 80 posto kapaciteta.
Povod ovakvim potezima je događaj koji se zbio ranije ovog mjeseca kad je došlo do samozapaljenja Mercedesa EQE, koji je bio parkiran u podzemnoj garaži. Epilog je bio oštećenje 880 vozila, a 1600 kućanstava je ostalo bez električne energije i vode na čak tjedan dana.
Korejski JoongAng Daily izvještava kako će zakon stupiti na snagu do kraja rujna.
Mnogi stručnjaci za električna vozila u zemlji protive se pravilima. Prema profesoru Yoon Won-subu, koji vodi centar za istraživanje baterija koji vode Sveučilište Sungkyunkwan i Samsung SDI, nema dokaza da potpuno napunjene baterije predstavljaju veći rizik od zapaljenja.
"Pretjerano punjenje nije presudni čimbenik kod požara", rekao je. "Električni automobili su od samog početka projektirani tako da nikada ne dostignu punu napunjenost, čak i ako na nadzornoj ploči piše da su na 100 posto. Nedokazan je argument da baterije nose veći rizik od požara kada su potpuno napunjene. Čini se pomalo poput 'lova na vještice' koji blokira ulazak u podzemna parkirališta vlasnicima električnih vozila čiji se automobili napunjeni 90 posto. Bitno je osmisliti odgovarajuće protumjere nakon temeljite rasprave među stručnjacima."
Od 139 požara na električnim vozilima prijavljenih u Južnoj Koreji u posljednje tri godine, samo 26 se dogodilo dok se automobil punio. Za usporedbu, 68 požara izbilo je dok je vozilo bilo u vožnji, dok se još 36 dogodilo kad je EV bio parkiran.