Kineska autoindustrija izvozi sve više, uvoz naglo pada

Foto: EPA

Kineska automobilska industrija i dalje se razvija, ali ne u smjeru kakav su mnogi na Zapadu očekivali. Dok kineski izvoz vozila bilježi rast, zemlja istodobno uvozi sve manje automobila. Ta promjena ne odražava samo tržišne trendove, već i sve veće napetosti u trgovinskim odnosima sa Sjedinjenim Američkim Državama, koje su ponovno u fokusu nakon povratka Donalda Trumpa, piše Carscoops.

Prema podacima Kineskog udruženja automobilskih trgovaca (CADA), uvoz vozila u Kinu tijekom svibnja pao je za 25 posto i iznosio oko 47.000 jedinica. Od početka godine ukupan uvoz smanjen je za otprilike 33 posto, na 180.000 vozila. 

Američki automobili sve manje prisutni u Kini

Uvoz lakih vozila iz SAD-a u Kinu u svibnju je drastično pao - za 68 posto, na samo 3130 vozila. Nije riječ o izoliranom slučaju jer su u prvih pet mjeseci ove godine američki automobili bilježili pad uvoza od 48 posto, na ukupno 18.849 jedinica.

Privremeni dogovor između Kine i SAD-a od 12. svibnja, kojim su na 90 dana obustavljene nove carine, unio je tračak nade. No već postojeće carine i dalje snažno utječu na tržište. Tako u Kini američka vozila s motorima većim od 2.5 litre i dalje podliježu carinskoj stopi od 25 posto, dok ona s manjim motorima podliježu stopi od 15 posto.

Ni SAD nije otvoren za kineske automobile. Osim carina, američka administracija nedavno je uvela nova pravila koja bi u praksi mogla potpuno zabraniti uvoz vozila iz Kine. Kao razlog navodi se zabrinutost za nacionalnu sigurnost. Novi propisi odnose se na "prodaju ili uvoz" softvera za vozila koja dolaze iz tzv. "zemalja od interesa", što uključuje Kinu.

CADA nije objavila podatke o uvozu po markama, no među najvećim izvoznicima vozila iz SAD-a u Kinu nalaze se GM, Ford i Tesla. I BMW iz svojih američkih tvornica izvozi velik broj vozila na kinesko tržište.

U međuvremenu, Japan ostaje glavni izvoznik automobila u Kinu - u prvih pet mjeseci ove godine isporučio je ukupno 70.037 vozila. Slijede Njemačka s 41.675 i Slovačka s 25.833 vozila.

Kineski izvoz sve jači

Dok se uvoz smanjuje, kineski izvoz vozila nastavlja rasti. U razdoblju od siječnja do svibnja iz Kine je izvezeno 2.83 milijuna vozila, što je rast od 16 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Sam svibanj bio je posebno jak, s 682.000 izvezenih vozila, što je povećanje od 20 posto na godišnjoj razini.

Najveći rast i dalje bilježe vozila na nove izvore energije (NEV), koja uključuju potpuno električna vozila i plug-in hibride. U svibnju je izvezeno 296.000 potpuno električnih vozila, što je porast od 43 posto u odnosu na isti mjesec lani.

Glavna tržišta za kineska električna vozila u svibnju bila su:

  • Brazil – 35.478 jedinica
  • Belgija – 30.405
  • Filipini – 21.517
  • Velika Britanija – 21.456
  • Meksiko – 14.587
  • Australija – 14.250
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.