KIA je otkrila prve službene fotografije potpuno novog Telluridea za 2027. godinu, uoči njegove premijere na ovogodišnjem Salonu automobila u Los Angelesu. Nova generacija popularnog SUV-a s tri reda sjedala donosi radikalan dizajn, prostraniju unutrašnjost i nove pogonske opcije, a isporuke prvih modela, uključujući robusnu X-Pro opremu, na američkom tlu očekuju se u prvom kvartalu 2026. godine.
Kijin Telluride dosad nije bio poznat po avangardnom izgledu, no s pojavom električnog brata EV9, djelovao je pomalo zastarjelo. Novi model to u potpunosti mijenja. Fotografije sada jasno prikazuju standardnu i robusniju X-Pro verziju, otkrivajući osjetno uglatiji SUV s čistim linijama i blago proširenim blatobranima, no bez karakterističnih detalja s EV9, poput pregiba na D-stupu ili poprečne svjetlosne trake.
Vertikalno postavljena LED svjetla sprijeda i straga podsjećaju na prethodnika, no prednja maska predstavlja najveći zaokret i sigurno će izazvati brojne rasprave. Na većini modela djelomično je zatvorena s nizom vertikalnih letvica, dok terenski orijentiran X-Pro dobiva znatno agresivniju i masivniju rešetku, uz izložene kuke za vuču i povišene krovne nosače. Paket X-Pro, predstavljen na modelu za 2023., uključuje i terenske gume te razmak od tla od 231 mm.
Unutrašnjost ovog rivala Ford Explorera crpi značajnu inspiraciju iz električnog EV9. Panel s dvostrukim 12,3-inčnim zaslonima sada je savršeno pravokutan, dok je upravljač modernijeg dizajna. Stara ručica mjenjača na središnjoj konzoli zamijenjena je novom, smještenom na stupu upravljača, baš kao i kod električnog modela.
Zahvaljujući većim dimenzijama, očekuje se i više prostora u sva tri reda sjedala. Druga generacija Telluridea duža je za 58 mm (2,3 inča), viša za 25 mm (1 inč) te ima 75 mm (3 inča) duži međuosovinski razmak u usporedbi s modelom na odlasku.
Prva generacija Telluridea koristila je isključivo 3,8-litreni atmosferski V6 motor snage 291 KS. Prema ranijim izvještajima, taj se motor napušta u korist modernijih opcija. Jedna od njih navodno je 3,5-litreni V6 s 287 KS (214 kW) i 352 Nm okretnog momenta, dok bi druga trebala biti prva plug-in hibridna (PHEV) verzija za Telluride, koja kombinira 2,5-litreni turbobenzinski motor s električnim pogonom. Potpuno električna verzija neće biti u ponudi, jer je ta uloga rezervirana za model EV9. Svi tehnički detalji bit će poznati nakon službenog predstavljanja u Los Angelesu.