Gordon Murray predstavio dva V12 čudovišta. Svih pet S1 LM kupio jedan čovjek

Foto: Gordon Murray

Legendarni dizajner Gordon Murray ukrao je svu pozornost na Tjednu automobila u Montereyju. Pod svojom novom tvrtkom, Gordon Murray Special Vehicles (GMSV), predstavio je dva nova, ultra-ekskluzivna superautomobila koji nude uvid u budućnost njegovog poslovanja. Upoznajte S1 LM i Le Mans GTR, piše Carscoops.

Otkako je osnovao Gordon Murray Automotive (GMA), čovjek koji stoji iza nekih od najpoznatijih automobila u povijesti postavio je iznimno visoke standarde. Modeli T50, T50S i T33 rasprodani su, obožavani od strane kritike i prepuni genijalnih inženjerskih rješenja. Kada je Murray najavio dolazak dva nova automobila u Monterey, mnogi su očekivali posebne verzije postojećih modela, no pokazalo se da je riječ o potpuno jedinstvenim strojevima.

S1 LM: Moderna posveta McLarenu F1

Prvi novitet, S1 LM, izravna je posveta Murrayjevom najpoznatijem dizajnu, McLarenu F1, i njegovoj nevjerojatnoj pobjedi na utrci 24 sata Le Mansa 1995. godine. Ovaj automobil spaja dizajnerske elemente F1, T50 i dijelove trkaćeg T50S, uz brojne nove detalje. Karoserija jasno podsjeća na F1, ali ima vlastiti, jedinstveni karakter. Primjerice, svjetla su sličnog oblika, ali ipak unikatna, dok bočni usisnici kombiniraju stare ideje s novim rješenjima.

Pogonski sklop također je doživio nadogradnju. Ispod stražnjeg poklopca nalazi se 4,3-litreni V12 motor koji razvija preko 700 konjskih snaga (521 kW), a mjenjač je kombinacija komponenti iz modela T50 i T50S. Ovjes je lakši, ali i čvršći nego kod T50.

"Volim bezvremenski dizajn. Nikada ne želim da se pridružimo utrci za stvaranjem najekstravagantnijeg superautomobila na štetu ravnoteže, ljepote i proporcija. Pogledajte rezultat, automobil je bezvremenski i prekrasan", rekao je Murray.

Kabina je dizajnirana za tri putnika, a tvrtka će proizvesti samo pet primjeraka modela S1 LM, pri čemu su svi namijenjeni istom kupcu. S drugim predstavljenim automobilom situacija je ipak drugačija.

Le Mans GTR: "Longtail" za moderno doba

Drugi model je Le Mans GTR, direktna posveta legendarnom F1 GTR Longtailu, no inspiraciju crpi i iz drugih slavnih trkaćih automobila poput Porschea 917 i Alfe Romeo Tipo 33/3. Za razliku od S1 LM-a, motor je ovdje ostao isti kao u modelu T50, no gotovo sve ostalo je izmijenjeno.

Tako je, primjerice, odbačen ventilator s modela T50, a umjesto njega koristi se produženi stražnji kraj ("longtail") kako bi se smanjio otpor zraka i istovremeno povećala potisna sila. Veći otvori za zrak i dodatne mjere hlađenja osiguravaju optimalne temperature na stazi. Čvršće pričvršćivanje pogonskog sklopa poboljšalo je odzivnost bez dodavanja buke i vibracija.

Planirana je proizvodnja samo 24 primjerka, a kupcima će biti dostupan visok stupanj prilagodbe unutrašnjosti s tri sjedala.

"Trkaći automobili s produženim stražnjim dijelom savršeno kombiniraju aerodinamičku korist i estetsku ravnotežu. Uvijek sam volio njihovu mješavinu promišljenog inženjeringa i fluidnog dizajna", izjavio je Murray. "Naš Le Mans GTR bezvremenski preoblikuje trkaće automobile s produženim stražnjim dijelom kojima sam se divio otkad sam počeo dizajnirati automobile, dodajući suvremenu aerodinamiku i našu izvrsno projektiranu šasiju, motor i prijenos."

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.