OSMA generacija na scenu dolazi pola stoljeća nakon što je svjetlo dana ugledala prva serija 5.
U međuvremenu se puno toga promijenilo, ali BMW-ova serija 5 je bila i ostala mjerilo sportske elegancije, i to bez obzira na paralele i meridijane kojima vozi. Tako i ostaje, ali sada uz električnu energiju na čelu.
Stigao je i5, a to je i najveća novost koju nosi G60/G61 generacija. Još bolja vijest je da karavanski Touring ostaje u igri. A usporedimo li BMW i Mercedes, u Bavarskoj su se pobrinuli za još jedno iznenađenje. Naime, ako ste očekivali seriju 5 kao smanjenu seriju 7, prevarili ste se, jer serija 5 ima unikatne osobine. I dobrim vijestima tu nije kraj, jer osvijetljena maska ne dolazi standardno, već samo kao opcija.
Ono što se nekima neće svidjeti je da pojam 'angel eyes' definitivno odlazi u povijest. Nestao je redizajnom, a sad je sigurno da BMW bira novi potpis dnevnih svjetala s vertikalnim elementima. Nova je grafika i straga gdje dominiraju horizontalno razvučena svjetla. A sve s jednim ciljem – postići od 5-ice opet elegantan automobil.
Nova serija 5 je narasla u svim smjerovima. Duljina prelazi pet metara (5.06 m, + 97 mm), a plus u širinu i visinu iznosi nekih tri centimetara (+32/36 mm). Povećan je i razmak između osovina na gotovo tri metra. Impresivno.
Priču o interijeru započinjemo ovaj put prtljažnikom kapaciteta 520 litara na benzincu i hibridu te 490 l na i5. Da, rast dimenzija nije povećao prtljažnik kod fosilnih verzija, već ga je smanjio, i to za 10 l. Kod hibrida pak 520 litara znači rast od 100 litara. Kabina je zato komfornija, a sasvim sigurno vizualno prati sve današnje trendove – minimum tipki i maksimum ekrana. Naglasimo bogatiju standardnu opremu poput električnog podešavanja sjedala, ali i zadržavanje iDrive kontrolera.
Tržišni debi označavaju dvije električne izvedbe: slabiji eDrive 40 s 340 KS i 400 Nm te motorom straga, kao i M60 sa 601 KS, 820 Nm i pogonom na sve kotače. Slabiji ima doseg od 582 km, snažniji 516 km. Kompatibilni su s punjačima snage do 205 kW. I jako brzi: slabiji je na 100 km/h za okruglih 6, a snažniji za samo 3.8 sekundi. Maksimalac je pak limitiran na 230 km/h.
Klasični motori na fosilna goriva dolaze isključivo u elektrificiranim izvedbama. Ulazni 520 pokreće dvolitreni benzinac, a govorimo o 190 KS. Dizelaš daje 7 KS više.
Konačno, tu su i dva plug-in hibrida s 299 i 489 KS. Imaju bateriju od 19.4 kWh i doseg od 97, odnosno 102 km na slabijem 530e. U budućnosti će stići još fosilaša, pa i M5 s navodno hibridnim pogonom i oko 750 KS.
BMW serije 5 kreće cijenom od 57.550 eura za 520i, odnosno 70.200 eura ako govorimo o i5. Prve isporuke kreću na jesen, a hibridi stižu na proljeće iduće godine.