Zvuči kao ostvarenje snova za mnoge poslodavce, a u Mercedesu su izuzetno zadovoljni s novim djelatnikom.
Kako i ne bi kad ovaj radnik ne traži ništa, a daje sve. Iza njega nema ni sindikata, a učinkovitost mu ne pada sve dok ima energije u njemu. Upoznajte Arisa, četveronožnog robota iz Boston Dynamicsa koji je nedavno stigao na posao u Mercedesovu tvornicu u Düsseldorfu.
Njegov zadatak nije igra, nego vrlo ozbiljan posao. Zadužen je za otkrivanje curenja komprimiranog zraka i drugih tehničkih anomalija u proizvodnom pogonu. Prema procjenama kompanije, Aris bi mogao godišnje uštedjeti Mercedesu šesteroznamenkasti iznos.
Aris je opremljen naprednim senzorima i sustavom umjetne inteligencije. Može detektirati curenja zraka, analizirati neuobičajene zvukove, provjeravati analogne mjerače i penjati se stepenicama unutar tvornice. Zahvaljujući svojoj pokretljivosti, sposoban je pristupiti dijelovima postrojenja koji su ljudima teško dostupni.
Mercedesova tvornica u Düsseldorfu, koja zauzima 325.000 četvornih metara, proizvodi teretne izvedbe modela Sprinter i eSprinter. Proizvodnja aktualne generacije eSprintera započela je 2023. godine, a upravo se u tom pogonu odvija i jedan od najnaprednijih eksperimenata s robotikom u njemačkoj autoindustriji.
Inače, Mercedes nije prvi koji koristi robopsa u industriji. Jaguar Land Rover je prošle godine u svom pogonu u Coventryju uveo sličnog robota, također iz Boston Dynamicsa, koji može otkrivati curenja plina i nadzirati ventile i strojeve.
Mercedes ulazi u novo poglavlje automatizacije proizvodnje, ali Aris nije jedini mehanički pomoćnik u pogonu. Kompanija je već zaposlila autonomne dronove koji broje prazne kontejnere i tako oslobađaju radnike za složenije zadatke.
Mercedes je ove godine dodatno proširio svoj robotski tim integriranjem humanoidnih robota tvrtke Apptronik u tvornici Berlin-Marienfelde. U te je sustave uloženo desetke milijuna eura, a roboti su dizajnirani za potpuno samostalno obavljanje zadataka, bez potrebe za stalnim nadzorom ljudi.
Oni se samostalno kreću kroz pogone, prilagođavaju okolini i izvršavaju zadatke koji su nekoć zahtijevali ručni rad. Kada im ponestane energije, sami prepoznaju potrebu za punjenjem, odlaze do stanice i priključuju se – bez ikakvih uputa.
Ovi sustavi povećavaju učinkovitost i sigurnost, ali i otvaraju put prema novoj generaciji pametnih tvornica, u kojima ljudi i roboti surađuju u stvaranju održive i tehnološki napredne budućnosti automobilske industrije. To je smjeru kojem Mercedes ide, prema potpuno digitaliziranoj i automatiziranoj proizvodnji.