BMW i5: Na ovom autu je dovoljno pogledati u retrovizor da promijeni voznu traku

Foto: BMW

NEKOLIKO tjedana dijeli nas od premijere do sada najnaprednijeg BMW-ovog modela. 

BMW je počeo otkrivati detalje vezane za i5, električnu verziju serije 5, ali i vjerojatno tržišno najvažniji model bavarskog proizvođača. Tom prilikom objavljen je i album fotografija maskiranog prototipa, sve kako bi nam se olakšalo iščekivanje dolaska ovog po nekim mjerilima i revolucionarnog modela. 

Novi prilagodljivi ovjes

Prije svega tu je adaptivno podvozje koje će po riječima odgovornih pružiti udobnost serije 7 i agilnost serije 3, što je optimum o kojem mnogi čeznu već desetljećima. Pritom se tu ne radi o nekom revolucionarnom novom sustavu, nego o optimizaciji nadzora rada ovjesa. 

Naime, za razliku od sadašnjih sustava temeljenih na matematičkim modelima, na ovom sustavu senzori prikupljaju realne podatke poput onih o brzini zakreta kotača, kutu upravljača i akceleracijama te na osnovu njih karakteristike ovjesa prilagođuju u realnom vremenu. 

Adaptive Suspension Professional će se isporučivati standardno na izvedbi i5 M60, dok će ga kupci slabije verzije sa stražnjim pogonom (i5 eDrive40) morati doplatiti ili će voziti na konvencionalnim pasivnim amortizerima. Naglasimo i kako će se ovaj ovjes nuditi i na standardnoj seriji 5 pogonjenoj konvencionalnim motorima. 

Kad je potrošnja u pitanju, snažnija opcija troši 21.2 - 17.9 kWh/100 km, a slabija 19.7 - 16.0 kWh/100 km, prema WLTP standardu. 

Pogled u retrovizor za promjenu vozne trake

Novi  i5 dobiva i toplinsku pumpu, kao i sustave upoznate na i7: Driving Assistant Professional i Highway Assistant. Radi se o sustavu autonomne vožnje razine 2+ koji je nešto jednostavniji od sustava razine 3 s lidarom koji dolazi uskoro u ponudu serije 7. 

Prevedeno, i5 će imati sustav autonomne vožnje koji će tražiti od vozača da prati promet, a njegove će geste nadzirati putem dvije kamere. Do brzine od 130 km/h vozač ne mora imati ruke na upravljaču. Dodatno, pogled u retrovizor značit će da vozač želi promijeniti voznu traku, a isto može najaviti aktivacijom pokazivača smjera. 

Proizvodnja osme generacije serije 5 kreće ovog ljeta u tvornici u Dingolfingu. Tržišno lansiranje predviđeno je za listopad ove godine. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.