GODINA 2025. u automobilskom će svijetu ostati zapamćena po mnogočemu, no jedna priča zasjenila je gotovo sve ostale - Fordova nezapamćena serija opoziva vozila u SAD-u. Do sredine srpnja američki div izdao je nevjerojatnih 90 sigurnosnih opoziva, čime je već srušio godišnji rekord za jednog proizvođača automobila.
Ford je izdao čak pet puta više opoziva od Stellantisa, koji je s 18 opoziva drugi na ovoj neslavnoj listi. Doduše, valja priznati da su neki od Fordovih problema riješeni relativno jednostavno i jeftino, običnom nadogradnjom softvera. Ipak, najmanje jedan opoziv bit će iznimno bolan za financijsko zdravlje tvrtke.
Skupi kvar na injektorima
Ford je nedavno objavio opoziv za modele Bronco Sport (godišta 2021. – 2024.) i Escape (2020. – 2022.) opremljene 1.5-litrenim turbo motorom, kao i za model Kuga koji se prodaje na europskom tržištu.
Problem su neispravni injektori goriva koji mogu puknuti, a opozivom je obuhvaćeno oko 700.000 vozila. Iako konkretno rješenje još nije poznato, Ford je u službenom dokumentu predanom regulatorima procijenio da će ga samo ovaj problem koštati vrtoglavih 570 milijuna dolara, odnosno nešto više od 800 dolara po vozilu.
Ono što cijeloj priči daje posebno gorak okus jest činjenica da ovo nije prvi put da se Ford suočava s problematičnim injektorima na istim modelima. Još 2022. godine izdan je opoziv zbog curenja goriva, no Fordov tadašnji "popravak" bio je vrlo kontroverzan. Umjesto zamjene injektora, tvrtka je samo ažurirala softver motora da detektira curenje, smanji tlak goriva i upali "check engine" lampicu. Ugrađen je i sustav odvoda koji je gorivo preusmjeravao na tlo, podalje od vrućeg motora.
Takvo je rješenje privuklo pozornost američke agencije za sigurnost prometa (NHTSA), koja je pokrenula istragu i u konačnici natjerala Ford na novi opoziv.
Zasad ostaje nejasno hoće li Ford ovaj put zamijeniti neispravne dijelove ili će pokušati s nekim novim alternativnim rješenjem. Jedno je sigurno – opozivi Fordu gutaju golem novac.
Milijunski opozivi zbog kamera i pumpi goriva
Problem s injektorima, koliko god bio skup, nije i najveći Fordov opoziv ove godine po broju vozila. Do sada je čak 16 od 90 opoziva uključivalo više od 100.000 automobila. Ranije ovog mjeseca, opoziv zbog problema s pumpom za gorivo zahvatio je više od 850.000 vozila, uključujući iznimno popularni F-150, ali i modele Bronco, Mustang, Explorer, Expedition te Lincoln Aviator i Navigator. Ford će vlasnike obavijestiti kada popravak bude dostupan.
U svibnju je Ford povukao gotovo 1,1 milijun vozila proizvedenih od 2020. do 2024. zbog stražnjih kamera koje se mogu "zamrznuti" tijekom vožnje. Tom je broju naknadno dodano još 200.000 vozila (proizvedenih od 2018.) s istim problemom. Srećom po Ford, rješenje je jeftino i zahtijeva samo bežičnu (OTA) ili servisnu nadogradnju softvera.
Međutim, nisu svi problemi tako jednostavni. Gotovo pola milijuna vlasnika modela Explorer (godišta 2016. i 2017.) pozvano je u servis jer ukrasni dijelovi karoserije mogu otpasti u vožnji, a to je kvar koji se ne može popraviti s nekoliko linija programskog koda.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati