Dolazi novi Volvo XC90 i neće biti samo na struju

IAKO se Volvo među prvima obećao prebaciti na struju, tržišni uvjeti natjerali su ga na promjenu plana.
Nakon što je uspjeh pojedinih električnih modela izostao u Volvu su primorani redefinirati poslovnu politiku i razmisliti o nekim novim proizvodima. XC 90 je tu dobar primjer. Prisutan cijelu vječnost, model je na tržištu trebao zamijeniti električni EX90. Nije uspjelo, pa je sada Volvo najavio da će razviti i treću generaciju modela, i to s benzinskim motorom ispod poklopca motora.
Nema sumnje, ova odluka predstavlja jedan od najvećih obrata u eri tranzicije na električna vozila.
Vrh Volva potvrdio dolazak novog XC90
Tijekom predstavljanja rezultata za drugo tromjesečje, izvršni direktor Volva, Håkan Samuelsson, otkrio je ovu vijest. Investitorima je poručio: "Trebat ćemo novi XC90." Iako nije precizirao kada bi nova generacija mogla biti lansirana, naznačio je da će najvjerojatnije biti riječ o plug-in hibridu s duljim dometom.
"Mislim da će europski potrošači to željeti. Plug-in hibridi s duljim dometom vjerojatno će nam trebati još nekoliko godina, više nego što smo ranije mislili", izjavio je Håkan Samuelsson, izvršni direktor Volva.
Podsjetimo, još 2017. godine Volvo je, kao prvi proizvođač automobila, objavio da prelazi na potpuno električni pogon. Samuelsson je tada izjavio da će svi modeli lansirani nakon 2019. imati električni motor – uključujući električna vozila (EV) i plug-in hibride (PHEV), ali i tzv. blage hibride s 48-voltnim sustavom.
2021. Volvo je dodatno ubrzao planove – najavili su da će do 2030. biti potpuno električni, uključujući i ukidanje PHEV modela. Cilj je bio da 50 % prodaje do 2025. čine potpuno električna vozila. U 2023. Volvo je poručivao: "Volvo nakon 2030. neće prodavati nijedan automobil koji nije potpuno električan, bez iznimke."
Do kraja 2024., tvrtka je ostvarila udio EV vozila od 23 % u prodaji. To uopće nije loše, ali je daleko od cilja. Uključujući i PHEV, ukupni udio elektrificiranih vozila i dalje je ispod 50 %.
Povratak XC90 – s novom platformom i tehnologijom
Iako je nedavni redizajn XC90 vizualno približio modelu EX90, dva automobila koriste različite platforme: XC90 koristi SPA arhitekturu, dok EX90 koristi SPA2.
Očekuje se da će nova generacija XC90 biti razvijena na platformi SMA, koju koristi i Geely, matična tvrtka Volva. Na toj se platformi već temelji novi model XC70 – vozilo razvijeno za kinesko tržište, koje kombinira 1,5-litarski turbobenzinski motor s dva elektromotora i trostupanjskim mjenjačem.
U verziji s pogonom na sve kotače, XC70 razvija do 589 KS i 905 Nm okretnog momenta. S litij-ionskom baterijom kapaciteta 40 kWh, plug-in hibrid nudi domet do 200 kilometara (CLTC). Za usporedbu, trenutni XC90 PHEV nudi samo oko 50 km električnog dosega.
Teško razdoblje za Volvo
Ova odluka dolazi u trenutku kada se Volvo suočava s nizom izazova. Tvrtka je pretrpjela gubitak od 1,2 milijarde dolara nakon što je odustala od prodaje modela ES90 u SAD-u zbog carina. Lansiranje EX90 odgođeno je za dvije godine zbog softverskih problema, a proizvodnja modela EX30 seli se iz Kine u Belgiju – ponovno zbog carinskih prepreka. Iako je prošla godina bila rekordna po prodaji, sada Volvo reže radna mjesta uslijed pada potražnje.
Ono što bi mogla biti dodatna prekretnica jest mogućnost da se modeli XC60 i XC90 počnu proizvoditi u američkoj saveznoj državi Južnoj Karolini – što bi dodatno utjecalo na smanjenje troškova i izbjegavanje carina.
Volvo je ukazao na to da elektrifikacija ostaje cilj, ali nešto dugoročniji. Globalni izazovi natjerali su ih na pragmatičnije korake što uključuje povratak benzinskih i hibridnih modela.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati